Basketbal

Het basketbal seizoen is weer gestart. De eerste wedstrijd van Renes Binnenland was tegen onze vrienden Grasshoppers uit Katwijk.

Binnenland heeft in de voorbereiding een aantal wedstrijden tegen buitenlandse teams gespeeld, waarbij 3 winstpartijen en 1 nipte verliespartij voor een goed gevoel bij de start van de competitie hebben gezorgd. Grasshoppers had vorige week de Supercup wedstrijd tegen Lekdetec uit Bemmel gewonnen, en kwam dus met vertrouwen naar Barendrecht.

In het eerste kwart, trok Grasshoppers dan ook fel uit de startblokken, wat resulteerde in een 0-9 run. En, voor Renes Binnenland, dus een uitdaging om dit recht te trekken. Wat, door een aantal goede scores, goed lukte. Met name Gabrielle van den Bosch nam een aantal mooie punten voor haar rekening.

Het tweede kwart ging redelijk gelijk op, en werd met 5 punten verschil door Renes Binnenland gewonnen. De rust werd ingegaan met een 6 punten achterstand (29-35).

In het derde kwart nam Renes Binnenland voor het eerst een voorsprong, dit door een mooie driepunter. Het vervolg van het derde kwart, wisselden Renes Binnenland en Grasshoppers de voorsprong af. Het einde van het derde kwart liet een 49 – 48 voorsprong voor Renes Binnenland zien.

Het vierde kwart wordt vervolgens het kwart waarin Renes Binnenland definitief afstand neemt. Jantine Kraak zorgt er tot twee maal voor dat Binnenland een tien punten voorsprong neemt. Met ook Maxime Essenstam volop scorende, wordt 4 minuten voor einde wedstrijd een beslissende voorsprong van 65-53 genomen..

De eerste wedstrijd van het seizoen afgesloten met een goede overwinning: 68 – 58.

Er komende nu twee uitwedstrijden, volgende week tegen Amazone Utrecht, daarna tegen de landskampioen van vorig jaar, Lekdetec uit Bemmel. Volgende thuiswedstrijd is op zaterdag 21 oktober tegen Dozy Den Helder, aanvang 19:00.