De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben de eerste thuiswedstrijd van 2015 met ruime cijfers gewonnen van Amazone Utrecht Basketball. De landskampioen besliste de wedstrijd al direct in het eerste kwart en wist uiteindelijke met een 81-46 zege de wedstrijd af te sluiten. Zaterdag wacht voor Lintex-Binnenland/Rotterdam een belangrijke uitwedstrijd in de strijd om deelname aan de play-offs, als het afreist naar de kop van Noord-Holland voor de wedstrijd tegen Dozy Den Helder.

Lintex-Binnenland/Rotterdam start de wedstrijd met een driepunter van Zera Butter waarna Amazone nog op 3-3 komt. Daarna komt de tweede driepunter op naam van Lisa van den Adel en loopt de thuisploeg langzaam maar zeker steeds verder uit. Via 5-15 na een driepunter van Tae’lor Purdy wordt bij 25-11 het einde van het eerste kwart bereikt.

Het tweede kwart speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam iets te plichtmatig en weet Amazone de marge ongeveer op hetzelfde niveau te houden. Rianne de Roos die de wedstrijd met een mooie double-double afsluit tekent bij 17-32 voor het grootste verschil in de eerste helft die uiteindelijk met een 42-27 stand wordt afgesloten.

Na de rust is de ploeg van coach Joost van Rangelrooy een stuk scherp en onder aanvoering van Corine Manuputty loop de voorsprong gestaag op (51-31). Marlous Nieuwveen sluit daarna het kwart met een score met bonus af en staat er een 56-34 op het scorebord.

Marlous Nieuwveen tekent ook voor de eerste twee scores in het laatste kwart waarin Lintex-Binnenland/Rotterdam een maatje te groot is voor Amazone. Het verschil loopt daarom nog veel verder op en via 71-42 klinkt het eindsignaal bij een 81-46 stand.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam

Zera Butter 16, Tae’lor Purdy 13, Rianne de Roos 10 (+ 14 rebounds), Marlous Nieuwveen 9 (+ 7 rebounds), Lisa van den Adel 9, Michelle Zantman 8, Michelle de Graaf 8, Corine Manuputty 8.