Basketbalvrouwen Renes/Binnenland hebben geen probleem met Rotterdam Basketball

BARENDRECHT – De vrouwen van Renes/Binnenland hebben ook de laatste ontmoeting dit seizoen tegen Rotterdam Basketball in een ruime winst omgezet. In een goed bezette sporthal De Driesprong won de formatie van coach Joost van Rangelrooy na een ruststand van 34-25 met 78-44. Bij Renes/Binnenland, waar Maxime Essenstam na twee maanden blessureleed haar rentree weer kon maken, scoorden Jantine Kraak (17 + 9 rebounds), Gabriëlle van den Bosch (16), Janine Guijt (14) en Yvette Adriaans (10 + 9 rebounds) in de dubbele cijfers.

Door het verlies van Dozy BV Den Helder bij Loon Lions neemt Renes/Binnenland de belangrijke vierde plek op de ranglijst weer over van de Noord-Hollandse formatie.

Wedstrijd

De openingsfase is voor Renes/Binnenland dat via onder Jantine Kraak en een driepunter van Gabriëlle van den Bosch een 9-1 voorsprong pakt. Daarna sluipt echter het gemak in het spel van de thuisploeg waardoor Rotterdam Basketball zelfs op een 0-11 voorsprong kan komen. Na een time-out van Joost van Rangelrooy is de Barendrechtse formatie weer wat scherper waardoor het aan het einde van het eerste kwart 16-11 staat. In de beginfase van het tweede kwart blijft Rotterdam Basketball nog in de buurt van Renes/Binnenland, mede door enkele drives van Robyn Bouwer (28-25). Janine Guijt geeft dan het startschot voor een betere fase van de thuisploeg dat richting de rust het verschil kan vergroten en zo met een 34-25 voorsprong de kleedkamer kan opzoeken.

Na rust staat er een veel beter Renes/Binnenland, het tempo ligt een stuk hoger dan in het eerste bedrijf aan de hand van Janine Guijt, Jantine Kraak en de weer met ontzettend veel inzet spelende Gabriëlle van den Bosch loopt het verschil snel op 47-30. Als vervolgens Gabriëlle van den Bosch kort daarop nog eens twee driepunters achter elkaar laat aantekenen en ook Jantine Kraak diverse malen scorend door komt is het verschil aan het einde van het derde kwart al 28 punten (60-32). In het laatste kwart gaat Renes/Binnenland gewoon lekker door met dan een aarzelende starten maar goed eindigende Yvette Adriaans en jongeling Chermensa van la Parra achter het kanon. Rotterdam Basketball kan geen vuist meer maken en uiteindelijk wordt het met een 78-44 eindstand weer richting de Van Brienenoord brug gestuurd.

Arie Kraak maakte weer mooie foto’s van de wedstrijd. Deze zijn hier te bekijken.

Scores

Scores: Jantine Kraak 17 (+ 9 rebounds), Gabriëlle van den Bosch 16 (+ 7 rebounds), Janine Guijt 14, Yvette Adriaans 10 (+ 9 rebounds), Chermensa van la Parra 9, Maxime Essenstam 3, Michelle Zantman 3, Inez van Hulsen 2, Lisa van den Adel 2, Lotte Sant 2.

Thuiswedstrijd

Volgende week zaterdag speelt Renes/Binnenland opnieuw een thuiswedstrijd. In sporthal De Driesprong is om 20.30 uur Keus/Royal Eagles de tegenstander.