Sport: Basketbal

BARENDRECHT – Op zaterdag 4 maart 2017 reist Vertom/Binnenland af naar IJmuiden om daar VBC Akrides te bestrijden. Het team van Akrides staat tweede in de competitie, en weet over het algemeen de wedstrijden tot een goed einde te brengen. Voor beide partijen betekent winst in deze pot een waarschijnlijk 1e plek op in de competitie.

Wedstrijd

In een goedgevulde sporthal gaat het begin van de wedstrijd gelijk op. Sander Trommelen maakt onze eerste 7 punten, maar verdedigend zijn we er nog niet helemaal. De teams zijn aan elkaar gewaagd en we wisselen een voorsprong af met wat achterstand. Aan het einde van het eerste kwart is de tussenstand 17-18 door een buzzerbeater van Sander Trommelen. De eerste punten van het tweede kwart vallen pas na 3 minuten, dit geeft de verdedigende intenties van beide teams aan. Als Akrides een 3 punten voorsprong neemt met drie gemaakte vrije worpen, maken wij weer een kleine run met driepunters van Menno Endeveld en Jasper van den Adel. Afgerond met vrije worpen van Sander Trommelen en Dennis van der Graaf. (23-28). De rest van dit kwart blijven we aan de goede kan van de score door onder andere een driepunter van Menno Endeveld (31-35).

Voor de tweede helft geld dat we verdedigend beter moeten gaan communiceren. Nog regelmatig krijgt de tegenstander goede mogelijkheden. Helaas krijgen we dit niet voor elkaar en zakken we aanvallend ook ver terug. Door twee driepunters van Jasper de Groot blijven we nog enigszins bij in dit kwart (44-46). Helaas scoort Akrides de laatste 10 punten van het kwart en kijken we tegen het einde van de het kwart tegen een 8 punten achterstand aan (54-46). De wedstrijd is met een volledig kwart nog lang en 8 punten is geen onoverbrugbare achterstand. Wel moeten we dan beter verdedigen en aanvallend de taken uitvoeren. Akrides scoort ook de eerste 8 punten van het vierde kwart, voordat Kevin Karam de aanvallende leegte kan stoppen. We kunnen nog een beetje aanklampen, maar mede door een slecht vrije worp percentage kunnen we geen aanspraak meer maken op de overwinning (70-62).

Scores: Dennis van der Graaf (6), Menno Endeveld (13), Jasper de Groot (8), Sander Trommelen 20, Jean-Pierre Smiet (0), Niels Ritstier (0), Kevin Karam (12), Jasper van den Adel (3).

Thuiswedstrijd

Zaterdag gaan we proberen de losing streak van twee proberen om te zetten in een nieuwe overwinningsreeks. Iedereen is welkom om ons aan te moedigen om 18.00 uur in onze eigen Driesprong!