Basketbal

BARENDRECHT – Op zaterdag is het moment gekomen dat de basketbalheren van CBV Binnenland revanche kunnen nemen op het team wat ze één van hun nederlagen heeft bezorgd; BV Hoofddorp.

We beginnen de wedstrijd erg slordig en missen vier ballen dichtbij de basket, terwijl BV Hoofddorp wel goed begint. Na drie minuten is de achterstand al opgelopen naar 2-10. Dit is het omgekeerde van waar we op getraind hebben. De achterstand loopt nog verder op (3-14), alvorens we beter in de wedstrijd komen. Dit door Jean-Pierre Smiet welke als een beest staat te rebounden en deze buitenkansen benut. Als we bijna gelijk komen (13-14), is het de beurt aan Hoofddorp om het kwart te eindigen met een 1-6 run (14-20).

Als we het tweede kwart beginnen met driepunters van Dennis van der Graaf en Ronald Schouten haken we weer even aan (20-24). Weer is het Hoofddorp wat toeslaat met een 2-9 eindspurt, dit met goed teambasketbal en gedecideerd verdedigen. We komen niet tot goede aanvallen en maken te weinig verdedigende stops om het Hoofddorp in deze fase echt lastig te maken. Zodoende eindigen we de eerst helft met een 9 punten achterstand (24-33).

Negen punten achterstand met nog twee volle kwarten te spelen is verre van onoverkomelijk, maar als team moet wel uit een ander vaatje getapt worden. We blijven alleen worstelen met de tegenstander welke vasthoudt aan hun afspraken. Over de 10 minuten die het kwart duurt scoren we slecht 6 punten, en Hoofddorp 13 (30-46). In het laatste kwart moet de toch nog te overbrugbare achterstand puntje voor puntje verkleind worden om nog aanspraak te kunnen maken op de overwinning. We beginnen het kwart met 7-3 hoopvol, maar ondertussen is captain Sander Trommelen al door het aantal toelaatbare fouten heen en beginnen de andere spelers ook meer last van de vermoeidheid te hebben. De wedstrijd ziet nog een driepunter van Jasper van den Adel, maar uiteindelijk moeten we wederom onze meerdere erkennen in BV Hoofddorp.

Scores: Ronald Schouten (3), Dennis van der Graaf (7), Reinier van Vilsteren (5), Jasper de Groot (2). Sander Trommelen (8), Wouter Cabaret (8), Jean-Pierre Smiet (8), Niels Ritstier (2), Jasper van den Adel (3)