Sport: Basketbal

BARENDRECHT – Op zaterdag21 januari staat een topper op het programma voor het team van Vertom/Binnenland. Almere Pioneers komt op bezoek, dit team deelt voorafgaand aan de wedstrijd de tweede positie in de stand. Na de goede winst van vorige week is het zelfvertrouwen groot.

Wedstrijd

De score wordt geopend door een driepunter van Sander Trommelen. Wouter Cabaret begint gelijk waar hij vorige wedstrijd was geëindigd, rebounden. De eerste minuten zijn voor ons, ondanks dat het spel aan beide kanten rommelig is te noemen, daarna gaat het gelijk op. We gaan van 13-6 naar 20-12 aan het einde van het kwart. Groot verlies is dat Thomas de Weerd vervelend op zijn hand land, en de wedstrijd niet meer kan voortzetten. Het tweede kwart is het duidelijk dat beide partijen geen millimeter cadeau willen doen en voor elke bal wordt gestreden. Goede verdedigde acties worden aan beide kanten afgewisseld door mindere acties. Na 7 minuten basketball hebben beide partijen slechts twee scores kunnen noteren. We hebben een eerste gat kunnen slaan naar 29-18. Helaas gooien we op het einde van het kwart de ballen weg alsof het hete kolen zijn, en de tegenstander maakt daar gretig gebruik van. We sluiten de helft af met een 32-27 voorsprong.

De tegenstander komt scherper uit de kleedkamer. In een fase waarin we vooral moeite hebben met onszelf scoren we de eerste 4 minuten niet. Goede aanvallen worden net niet afgerond met een score, gelukkig zijn we verdedigd wel bij de les en kan de tegenstander niet over ons heen lopen. Ondanks dit komen ze wel dichterbij. Drie minuten voor het einde van het kwart geven we voorsprong weg en word het stuivertje wisselen wie aan de goede kant van de score staat. (40-41). In het vierde kwart komt Kevin een aantal keer scorend door en maakt hij 5 punten op rij. Elk punt telt en turnovers worden aan beide kanten afgestraft met een score. Het is een echt nagelbijter geworden. Met nog twee minuten te gaan in de wedstrijd komen we op gelijke stand (49-49). Vervolgens pakt Reinier van Vilsteren de verdedigende actie van de wedstrijd. Hij pakt de steal en kan het gehele veld oversteken voor een lay-up. De tegenaanval kunnen we wederom een stop maken en als Reinier van Vilsteren dan met ongeveer 30 seconden op de klok twee vrije worpen verzilverd is de wedstrijd zo goed als gespeeld (53-51). Na een normale score van de tegenstander, maakt Wouter Cabaret met twee vrije worpen een einde aan de wedstrijd (55-51).

Scores: Thomas de Weerd (0), Dennis van den Graaf (4), Menno Endeveld (8), Olivier Heidman (0), Reinier van Vilsteren (9), Jasper de Groot (0), Sander Trommelen (13), Wouter Cabaret (14), Jean Pierre Smiet (0), Niels Ritstier (0), Kevin Karam (7), Jasper van den Adel (0).

Arnhem

Volgende week speelt het team wederom een thuiswedstrijd, om 20.15 uur tegen de Arnhem Eagles.