Sport: Basketbal

BARENDRECHT – De vrouwen van Renes/Binnenland hebben de derde nederlaag in de laatste vier wedstrijden geleden. In Katwijk werd na een ruststand van 39-34 met 77-72 verloren van Solar-systemen Grasshoppers. De Barendrechtse formatie startte de wedstrijd slecht liep de gehele wedstrijd achter de feiten aan. De thuisploeg toonde meer agressie dan Renes/Binnenland wat uiteindelijke doorslaggevend was.

Inez van Hulsen werd topscoorder aan de kant van Renes/Binnenland met 19 punten. Ook Maxime Essenstam met 16 en Janine Guijt (15) eindigde in de dubbele cijfers. Door de nederlaag zal Renes/Binnenland aankomende week één van de twee thuiswedstrijden tegen Lekdetec.nl of Dozy BV Den Helder in winst moeten omzetten om zich te plaatsen voor de Final Four.

Wedstrijd

De start van de wedstrijd is voor Solar-systemen Grasshoppers dat soepel naar 9-0 wegloopt. Pas dan lijkt Renes/Binnenland wakker te worden en via 11-10 lijkt de ploeg van Joost van Rangelrooy beter in de wedstrijd te komen. De thuisploeg is echter veel scherper en weet het eerste kwart af te sluiten met een 18-10 voorsprong. In het tweede kwart blijft het verschil in eerste instantie rond de 10 punten hangen als Renes/Binnenland via Inez van Hulsen, Christa Baccas en Janine Guijt de marge verkleint tot 4 punten (33-29). Het verschil lijkt bij rust 8 punten te worden maar een buzzer-beater van Inez van Hulsen vanaf eigen helft zorgt voor een 39-34 stand.

Na rust is het weer Solar-systemen Grasshoppers dat het initiatief neemt en kan uitlopen naar 47-36. De Barendrechtse ploeg herpakt zich dan weer en weet het gat te verkleinen tot 49-47. Renes/Binnenland vergeet dan echter door te drukken en wederom loopt de thuisploeg weg naar een 61-47 stand aan het einde van het derde kwart. Randell van der Lee en Michelle Zantman zorgen weer voor hoop aan Barendrechtse kant (61-54) maar wederom kan de thuisploeg het verschil weer groter maken (70-59). Inez van Hulsen zorgt nagenoeg in haar eentje ervoor dat de wedstrijd toch een spannend slot krijgt (74-70). Verder komt Renes/Binnenland niet alhoewel er nog kansen waren voor een Houdini-act. Solar-systemen Grasshoppers blijkt koel vanaf de vrije worplijn zodat Renes/Binnenland met een 77-72 nederlaag moet terugkeren naar Barendrecht.

Scores: Inez van Hulsen 19 (+9 rebounds), Maxime Essenstam 16, Janine Guijt 15, Randell van der Lee 8, Christa Baccas 6 (+ 6 rebounds), Michelle Zantman 5, Gabriëlle van den Bosch 3.

Thuiswedstrijden

Voor Renes/Binnenland staan aankomende week twee belangrijke thuiswedstrijden op het programma voor plaatsing voor de Final Four. Eerst komt aanstaande dinsdag koploper Lekdetec.nl op bezoek en zaterdag is het BV Dozy Den Helder. Aankomende zaterdag speelt Renes/Binnenland de belangrijke uitwedstrijd voor plaatsing voor de Final Four in Katwijk tegen Solar-systemen Grasshoppers.