Sport: Basketbal

BARENDRECHT – Het team van Renes/Binnenland heeft in de thuiswedstrijd tegen Keus/Royal Eagles een ruime 85-65 zege geboekt. De ploeg van coach Joost van Rangelrooy speelde een solide wedstrijd en wist alle kwarten winnen af te sluiten. Bij rust leidde de Barendrechtse formatie al met 41-29 en die voorsprong kwam in het restant van de wedstrijd niet meer in gevaar. Aan de kant van Renes/Binnenland was Maxime Essenstam de uitblinkster met 24 punten en 9 rebounds. Ook Janine Guijt (17) en Lisa van den Adel (11) scoorden in de dubbele cijfers. Door de zege blijft Renes/Binnenland tweede op de ranglijst met 2 punten achterstand op het nog ongeslagen Lekdetec.nl dat na verlenging wist te winnen van Loon Lions.

Renes/Binnenland speelt uiteraard nog zonder Zera Butter maar gelukkig is guard Inez van Hulsen na haar enkelblessure fit genoeg om te spelen. In de openingsfase gaan beide ploegen gelijk op waarbij namens de thuisploeg de scores voornamelijk van de hand van Maxime Essenstam komen. Tot 13-13 is de voorsprong steeds voor Keus/Royal Eagles maar in de laatste fase van het eerste kwart zorgen Inez van Hulsen en Michelle Zantman voor de Barendrechtse voorsprong aan het einde van het eerste kwart (18-16). In de beginfase van het tweede kwart kan de Apeldoornse formatie nog even langszij komen maar daarna neemt de thuisploeg via Maxime Essenstam, een driepunter van Lisa van den Adel en een score van Inez van Hulsen definitief het heft in handen (30-21). Als daarna ook Randell van der Lee, Janine Guijt en Michelle Zantman trefzeker zijn loopt het verschil op en gaan de ploegen met een 41-29 stand de rust in.

Na rust lijkt Keus/Royal Eagles nog terug te komen (41-34) maar door andere driepunters van Janine Guijt en Gabriëlle van den Bosch wordt het verschil weer snel boven de 10 punten gebracht (46-36). Dat verschil wordt door scores van Inez van Hulsen en Christa Baccas verder uitgebreid en bij een 60-45 stand wordt de laatste periode gestart. Hierin probeert Keus/Royal Eagles het nog wel maar de Barendrechtse formatie blijft geconcentreerd spelen en komt hierin niet verder in gevaar. Maxime Essenstam en Janine Guijt blijven scorend doorkomen en Christa Baccas en Randell van der Lee pakken aan de andere kant de nodigde rebounds. Uiteindelijk is het slotakkoord voor Maxime Essenstam die de eindstand van 85-65 op het scorebord kan zetten.

Scores: Maxime Essenstam 24 (+ 9 rebounds), Janine Guijt 17, Lisa van den Adel 11, Inez van Hulsen 9, Randell van der Lee 8 (+ 8 rebounds), Gabriëlle van den Bosch 5, Michelle Zantman 5, Christa Baccas 4 (+ 6 rebounds), Chermensa van la Parra 2.

Aankomende week speelt Renes/Binnenland een uitwedstrijd tegen Loon Lions. De wedstrijd in Landsmeer begint om 19.30 uur.