BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben de eerste wedstrijd in de halve finale van de play-offs tegen Loon Lions met 65-43 verloren. In Landsmeer was het tot rust nog een wedstrijd (34-28) maar daarna bleek Lintex-Binnenland/Rotterdam niet bij machte om de thuisploeg bij te benen. Met de bekerfinale van afgelopen zaterdag nog in de benen en een door blessures uitgedunde selectie (na Leonie Kooij, Eline Kasius, Shari Jefrrey moest ook Rianne de Roos de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan) was het team in het tweede bedrijf niet meer in staat de benodigde intensiteit aan te spreken. Aankomende zaterdag wacht in Landsmeer de tweede ontmoeting in de best-of-5 serie waarna op woensdag 8 april in het Topsportcentrum Rotterdam ontmoeting nummer drie volgt.

Voorsprong

Lintex-Binnenland/Rotterdam begint de ontmoeting in Landsmeer goed; Lisa van den Adel zet de 0-3 op het scorebord en via Shay Selby en Marlous Nieuwveen is het kort later 4-8. Vanaf dat moment geven beide team elkaar weinig tot niets toe en via 8-11 en 13-13 staat de ploeg van coach Joost van Rangelrooy aan het einde van het eerste kwart op een 15-16 voorsprong.

Ommekeer

Ook het tweede kwart start met een score van Lintex-Binnenland/Rotterdam en is het Loon Lions dat continue tegen een geringe achterstand aankijkt. Met nog iets meer dan 2 minuten tot de rust en een stand van 24-26 zorgt Randell van der Lee echter voor de ommekeer in de wedstrijd; met 5 punten op rij weet zij de rollen om te draaien (29-26). Shay Selby antwoord dan nog wel (29-28), maar Loon Lions pakt bij rust toch een 34-28 voorsprong.

Na rust is de eerste score wederom namens Lintex-Binnenland/Rotterdam voor Lisa van den Adel (34-30) en lijkt er nog een wedstrijd te ontstaan. Het energieniveau neemt echter zienderogen af bij Lintex-Binnenland/Rotterdam waar de thuisploeg dankbaar van profiteert en naar 42-30 wegloopt. Onder aanvoering van Marlous Nieuwveen knokt Lintex-Binnenland/Rotterdam zich, ondanks het zeer matig acterende arbitrale trio dat zowel Lisa van den Adel als coach Joost van Rangelrooy in die fase op een technische fout trakteert, terug tot 46-38 aan het einde van het derde kwart.

65-43

Het laatste kwart is echter niet het beste van Lintex-Binnenland/Rotterdam. De smalle selectie die Joost van Rangelrooy tot zijn beschikking heeft voor deze wedstrijd eist zijn tol. Loon Lions rukt bloed en kan vrij snel de marge weer boven de 10 punten brengen (51-38). Vanaf dat moment is de wedstrijd gespeeld en besluit Joost van Rangelrooy zijn basisspeelsters naar de kant te halen. Yvette Adriaans kan zo haar play-off debuut maken voor Lintex-Binnenland/Rotterdam waarbij ze ook haar eerste punten kan laten aantekenen. Het verschil loopt in de eindfase dan nog op waardoor er een geflatteerde 65-43 eindstand op het scorebord verschijnt.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Shay Selby 12, Marlous Nieuwveen 11 (+ 15 rebounds), Zera Butter 7, Lisa van den Adel 5 (+ 7 rebounds), Corine Manuputty 3, Michelle de Graaf 3, Yvette Adriaans 2.

Wedstrijd

Aankomende zaterdag volgt dus ontmoeting nummer twee, ook in het Indoor Centrum Landsmeer. De wedstrijd begint om 19.30 uur.