Sport: Basketbal

BARENDRECHT – Een week na de verloren bekerfinale moesten Lintex-Binnenland en Lekdetec.nl wederom tegen elkaar aantreden, maar dan in Bemmel voor de competitie. Lange tijd leek het erop dat Lintex-Binnenland de winst mee zou nemen maar in de laatste fase was het wederom Lekdetec.nl dat er met de winst vandoor ging (78-67). Voor beide ploegen was het een wedstrijd zonder enig belang. Lintex-Binnenland was al eerder uitgeschakeld voor de play-offs die voor Lintex-Binnenland al enige tijd onbereikbaar was. Beide ploegen maakte er desondanks een leuke wedstrijd van waarin de kansen net als in de bekerfinale regelmatig keerden.

De start van de wedstrijd is Lekdetec.nl dat op 6-0 komt voordat Rianne de Roos de eerste score voor Lintex-Binnenland kan laten aantekenen. Die marge blijft enige tijd in stand maar na een driepunter van Michelle Zantman komt Lintex-Binnenland dichterbij en sluit het kwart met een kleine achterstand af (18-15). De start van het tweede kwart is voor de ploeg van coach Joost van Rangelrooy die via Rachel Roubehie-Fissa, Willeke Bruins en Zera Butter voor het eerst de leiding pakt (20-22). Beide ploegen houden elkaar vervolgens tot de rust redelijk in evenwicht en zoeken bij een 32-31 stand de kleedkamers op.

Na rust zijn het wederom Willeke Bruins en Zera Butter die Lintex-Binnenland op een 34-39 voorsprong zetten. Kort later is het na twee vrije worpen van Michelle Zantman 34-42 en de rest van het kwart is het Lintex-Binnenland dat op voorsprong kan blijven (47-52). Het laatste kwart wisselen de kansen, eerst komt Lekdetec.nl op voorsprong maar na zes punten op rij van Eline Kasius is het weer de Barendrechtse formatie die de voorspring pakt met 57-60. In de hectische slotfase is het echter de thuisploeg die de langste adem heeft vanachter de vrije worplijn met 78-67 de zege pakt.

Scores

Scores: Zera Butter 22 (+ 7 assists, 5 rebounds), Eline Kasius 14, Rachel Roubehie-Fissa 9, Michelle Zantman 7, Willeke Bruins 6, Rianne de Roos 5 (+ 12 rebounds), Lisa van den Adel 4.

Thuiswedstrijd

Aankomend weekend speelt Lintex-Binnenland in de eigen sporthal De Driesprong de laatste wedstrijd van het seizoen 2015-2016. Om 20.30 uur is dan Loon Lions de tegenstander.