BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben in het Topsportcentrum Rotterdam een 80-84 nederlaag geleden tegen De Wit-Grasshoppers. De ploeg van coach Joost van Rangelrooy toonde tegen de nummer zes van de ranglijst een gebrek aan werklust en verloor daarom verdient tegen een ploeg die liet zien hoe je met hard werken ook een mooi resultaat kan neerzetten.

Bij rust stond Lintex-Binnenland/Rotterdam overigens nog wel aan de goede kant van de score, maar direct na rust pakte De Wit-Grasshoppers de leiding die het vervolgens niet meer afstond. Shay Selby kwam tot 20 punten voor Lintex-Binnenland/Rotterdam, Rianne de Roos pakte met 17 punten en 14 rebounds weer een double-double en ook Marlous Nieuwveen (17) en Lisa van den Adel (12) scoorden in de dubbele cijfers. Door het verlies van CTO Amsterdam bij koploper Loon Lions zal in de laatste competitieronde de paring voor de play-offs worden bepaald. De eerste plek is nagenoeg zeker voor Loon Lions, dat alleen bij een verlies volgend weekend bij de nummer twee Lekdetec.nl met meer dan 23 punten of meer naar plek twee zakt. Lintex-Binnenland/Rotterdam en CTO Amsterdam bepalen in een onderling duel welke ploeg uiteindelijke als derde eindigt, en dus in de halve finale zal uitkomen tegen Lekdetec.nl De verliezer treft in de andere halve finale dan Loon Lions.

Wedstrijd

De wedstrijd tussen Lintex-Binnenland/Rotterdam en de Wit-Grasshoppers begint spectaculair, aan beide kanten vallen diverse driepunters en worden geen missers genoteerd. Via een 7-12 voorsprong voor de Katwijkse formatie loopt Lintex-Binnenland/Rotterdam dan met een 11-0 run naar een 20-12 voorsprong. De Wit-Grasshoppers countert echter direct en sluit het kwart af met een 25-27 voorsprong.

Het tweede kwart start De Wit-Grasshoppers beter en komt op een 29-35 voorsprong. Daarna zijn het Shay Selby en Rianne de Roos die de kar van Lintex-Binnenland/Rotterdam weer op gang helpen en zorgen voor een 43-38 voorsprong. Met momentum is echter weer snel weg zodat bij rust de marge tussen beide ploegen klein is (45-44).

Na rust pakt De Wit-Grasshoppers gelijke de leiding (45-48) en moet Lintex-Binnenland/Rotterdam in de achtervolging. De ploeg speelt echter te slap om het de Katwijkse ploeg echt lastig te maken, die dan ook zonder al te veel problemen aan de goed kant van de score kan blijven en het kwart met een 56-62 voorsprong kan afsluiten.

In het laatste kwart blijft de marge tot aan de vijfde minuut nagenoeg gelijk (65-72). Pas dan lijkt de thuisploeg te beseffen dat er meer voor nodig is om te winnen en is plots een stuk scherper. Bij 71-74 lijkt het dan nog een wedstrijd te worden, maar De Wit-Grasshoppers blijft profiteren van de vele fouten aan de kant van Lintex-Binnenland/Rotterdam en weet met 80-84 de wedstrijd uit het vuur te slepen.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Shay Selby 20 (+ 8 rebounds), Rianne de Roos 17 (+ 14 rebounds), Marlous Nieuwveen 17, Lisa van den Adel 12 (+ 5 rebounds), Zera Butter 9 (+ 8 assists), Michelle Zantman 3, Linda Appers 2.

CTO Amsterdam

Aankomende weekend speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam dus de laatste wedstrijd van de reguliere competitie in het Topsportcentrum Rotterdam tegen de nummer drie van de ranglijst, CTO Amsterdam. Een belangrijke wedstrijd voor de plaatsing voor de play-offs. De wedstrijd begint om 17.00 uur.