Dames Lintex Binnenland Barendrecht

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben voor het derde opeenvolgende jaar de finale van het nationale bekertoernooi bereikt door een 59-70 zege in Amsterdam op het CTO. Lintex-Binnenland is houder van de Carla de Liefde trofee en kan dus bij winst in de finale op 2 april aanstaande een onvervalste “hattrick” scoren.

Het behalen van de finale kostte echter meer moeite dan menigeen vooraf had gedacht. De ploeg van coach Joost van Rangelrooy had dit geheel aan zichzelf te wijten omdat in het eerste bedrijf voor de rust de intentie te laag was en ook het schotpercentage veel de wensen over liet. Na rust tapte Lintex-Binnenland uit een ander vaatje en kon zo de jeugdige team van het CTO achter zich laten. De tegenstander in de finale komt uit de ontmoeting van vanavond (Woensdag 2 maart 2016) tussen Lekdetec.nl en Loon Lions.

Wedstrijd

Het eerste kwart van de wedstrijd zijn beide teams zoekende naar de juiste schotselectie zodat er niet al te veel scores vallen. Alleen Esther Fokke heeft het vizier op scherp staan getuige 3-driepunters in het eerste kwart. Bij 9-14 lijkt Lintex-Binnenland even weg te lopen maar de thuisploeg herstelt zich en weet het kwart af te sluiten bij een 13-14 stand. Het tweede kwart is het weer Esther Fokke die een driepunter laat noteren, maar vervolgens valt Lintex-Binnenland droog. Het CTO-Amsterdam heeft inmiddels wel de goede richting gevonden en weet vlak voor de rust een gaatje te slaan (31-24).

Na rust staat er een totaal ander Lintex-Binnenland in het veld dat met veel druk het CTO keer op keer fouten laat maken. Zera Butter heeft inmiddels ook de juiste richting gevonden en langzaam maar zeker komt de Barendrechtse formatie dichterbij. Lisa van den Adel en Eline Kasius brengen met nog 2 minuten op de klok Lintex-Binnenland langs het CTO en Rachel Roubehie-Fissa tekent met een driepunter voor de eindstand van het 3e kwart van 47-51. Zera Butter en wederom Rachel Roubehie-Fissa brengen de marge al snel in het laatste kwart op tien punten verschil (50-60). Door twee rake driepunters komt het CTO nog eenmaal dichterbij (56-60), maar een score met bonus van Zera Butter velt het vonnis van de thuisploeg. Lintex-Binnenland blijft in de slotfase scherp vanachter de vrije worplijn en wint met 59-70.

Scores: Zera Butter 21 (+ 6 assists), Esther Fokke 15, Roubehie-Fissa 10 (+ 6 assists), Eline Kasius 8 (+ 7 rebounds), Lisa van den Adel 7 (+ 8 rebounds), Rianne de Roos 6 (+ 6 rebounds), Willeke Bruins 3.

FINALE! 59-70

Geplaatst door Binnenland Dames 1 op dinsdag 1 maart 2016