The Flying Shuttle

BARENDRECHT – In de uitwedstrijd tegen van Zijderveld in Amstelveen wist The Flying Shuttle uit Barendrecht een moeizame overwinning te behalen. Met nog 6 wedstrijden te gaan blijven ze op koers voor promotie naar de Eredivisie.

De heren dubbel Saber Afif en Ruben Kweekel tegen Norbert van Barneveld en Maikel Spruyt ging in 2 games naar de mannen van Zijderveld. Na een moeizame 1e game waarin de heren van TFS niet in de wedstrijd kwamen ging het in de 2e game beter lopen maar de winst ging toch naar van Zijderveld. Jeannette v d Werff en Pascalle van Nielen trokken de stand gelijk door een degelijke overwinning op de dames Simone Hermsen en Nikki Hosseinnia.

Saber Afif moest aantreden tegen Norbert, Saber kon zich na een matige dubbel herpakken en het punt binnen te halen voor TFS. Ruud Nagel had het een stuk lastiger tegen Maikel die met veel inzet de strijd aan ging. Maar Ruud wist de overwinning te behalen met 23-25 en 15-21. Pascalle en Nikki speelde de 1e dames single ook die partij moest in 3 games beslist worden. Vooral de 3e game had een verrassende ontwikkeling Nikki wist een voorspong te nemen van 19-13, maar Pascalle knokte terug in de wedstrijd en wist de winst te behalen. Sandy Bommeleijn moest het opnemen tegen Simone de 1e game ging zeer overtuigend naar Sandy met21-10. De 2e naar Simone ook hier was een 3e game bepalend voor de uitslag. Maar deze ging na een gelijk opgaande en spannende game naar Simone met 21-19 als uitslag.

De mixen waren bepalend of The Flying Shuttle zijn ongeslagen status kon behouden. Ruben en Jeannette kwamen op de baan tegen Norbert en Nikki en haalde overtuigend de overwinning binnen. Hiermee was de doelstelling behaald.Ruud Nagel en Sandy Bommeleijn konden nog vaar het 6e punt strijden maar konden het niet bolwerken tegen Maikel en Simone zodat een uitslag van 3-5 op het bord kwam.

De komende zondag 20 december om 13.30 uur staat de uitwedstrijd tegen Amersfoort op het programma, de thuis wedstrijd gaf een uitslag van 5-3 voor TFS dus zullen alle zeilen bijgezet moeten worden om de ongeslagen positie te behouden.