The Flying Shuttle haalt noodzakelijke 8-0 overwinning voor eerste plaats in de poule

In de voorlaatste wedstrijd voorbehoud van de eredivisie moest TFS het opnemen tegen het zwakke Victoria uit Hoensbroek. Vooraf was al duidelijk dat het een overwinning zou worden. Een 8-0 was noodzakelijk om de eerste plaats te bereiken in de poule. Vandaag (Zondag 21 januari 2018) was Sandy Bommeleijn de vervangster van Alida Chen.

Over de wedstrijd kunnen we kort zijn op 1 game na werden alle games onder de 11 punten gehouden. De heren dubbel van Tom Blinde en Ruben Kweekel tegen Joshua Pierlo en Tom van de Berg kende een uitslag van 21-5 en 21-4. De dames gaven wat meer punten weg Daphne Jansen en Kristey Latukolan waren coulant en wonnen met 21-10 en 21-5.

De vier singles werden in twee games beslist, invalster Sandy maakte korte metten met Vera Sevriens met de game standen 21-11 en 21-4.

Beide mixpunten bleven ook in Barendrecht, de wedstrijd van Ruben en Kristey tegen Nadia Kelkboom en Ronnie Hartman werd 21-6 en 21-8. Door een blessure van Kyra Bogman werd de 2e mix opgegeven door Victoria en kon de ploeg uit Limburg terug reis aanvangen.

Volgende week valt de beslissing in de handhavingpoule. Huidige stand:

• Roosterse 48 uit 8 wedstrijden (uitgespeeld)
  • The Flying Shuttle 42 uit 7 wedstrijden.
  • Smashing 41 uit 7 wedstrijden.

Komende zaterdag zal de finale wedstrijd gespeeld worden tussen Smashing en The Flying Shuttle, deze wedstrijd zal plaats vinden in Wijchen om 19.00 uur sporthal Achterlo. Voor The Flying Shuttle is een overwinning van 6-2 noodzakelijk om de eerste plaats te bereiken en het seizoen met een positief gevoel af te sluiten.