Badminton shuttles (Foto: Eelke, CC BY 2.0)

Afgelopen zaterdag moest The Flying Shuttle aantreden tegen BC Almere de huidige koploper. Ondanks de grote nederlaag heeft TFS een goede wedstrijd gespeeld. De door blessures geplaagde ploeg bod goede tegenstand maar kon de 8-0 nederlaag niet voorkomen.

De HD Emil Hybel Kristensen en Ruben Kweekel waren niet opgewassen tegen het geroutineerde koppel Leon Nottelman en Dave Khodabux met de set standen 17-21 en 14-21 was het eerste punt voor Almere binnen.

Daphne Jansen en Kristey Latukolan speelde uitstekend tegen Ilse Vaessen en Manon Sibbald maar moest in de derde set ook dit punt met 18-21 aan Almere laten.

De heren single van Ruben Kweekel tegen Aram Mahmoud moest in drie set beslist worden. Ruben speelde met veel in zet en wist het Aram moeilijk te maken maar de derde set ging met 16-21 naar Aram. Ruud Nagel speelde ook een prima wedstrijd tegen de talent volle Sebastiaan Li maar de winst ging naar Sebastiaan met de cijfers 17-21 en 18-21.

Beide dames singles werden gespeeld door twee invallers Pascalle van Nielen en Sandy Bommeleijn nemen het op tegen Manon Sibbald en Tamara van der Hoeven. Pascalle wist er nog een derde set uit te slepen maar zag het kaarsje langzaam uitgaan en moest haar meerdere erkennen in Manon.

Ook de mixen waren een prooi voor Almere waardoor een 8-0 nederlaag een feit was. Komende 14 dagen hoopt TFS voldoende tijd te hebben om de geblesseerde weer speel klaar te krijgen voor de wedstrijd tegen VELO .