Badminton shuttles (Foto: Eelke, CC BY 2.0)

De ploeg uit Barendrecht moest zaterdag afreizen naar Amstelveen voor de wedstrijd tegen van Zijderveld. Zondag speelde de ploeg thuis tegen Roosterse. TFS haalde een overtuigende overwinning tegen van Zijderveld met 2- 6. Voor dat deze wedstrijd heeft de ploeg een uitstekende maaltijd genuttigd bij de ouders van Alida. Zou dit mee geholpen hebben met dit prima resultaat???

Zondag om 12.00 uur stond Roosterse op het programma naar verwachting een stuk lastiger, wat ook bleek bij de eindstand van 4 – 4. De eindstand stond gelijk aan een aantal die spannend en gelijk opgingen.

Van Zijdenveld – The Flying Shuttle

TFS kon deze week beschikken over George Nicolaou en kwam de ploeg daarmee versterken. Beide dubbels gingen naar TFS de heren hadden een makkie. De dames moesten het in drie sets doen en gingen met de winst aan de haal met 19-21.

Thomas Sibbald pakte een punt tegen George met twee keer 21-18. De overige singles nam TFS mee naar Barendrecht.

De beide dubbels werden eerlijk verdeeld Tom Blinde en Kristey Latukolan moesten hun meerdere erkennen in Thomas Sibbald en Sabrina Angehrn is drie sets. Ruud Nagel en Daphne Jansen hadden weinig moeite met Elwin Wu en Linda Chen, zodat de eindstand op 2 – 6 kwam.

The Flying Shuttle – Roosterse

De heren dubbel tussen Rick Steuten en Nico Hermans en George en Tom werd in drie sets beslist in het voor deel van de ploeg uit Roosteren met 18-21, 21-19 en 20-22.

De dames van TFS trokken de stand weer in evenwicht door met de cijfers 23-21 en 21-17 te winnen van Anne Vierermans en Vilde Sagbakken Espeseth.

George moest het opnemen tegen Rick Steuten, beide moesten alles uit de kast halen om met de overwinning naar huis te gaan. Maar George wist met 20.22, 21-19 en 22-20 dit punt voor Barendrecht te score. Alida en Ruud behaalden een prima overwinning in hun single.

Beide mixen gingen naar Roosteren al waren hiervoor in beide wedstrijden drie sets nodig, zodat een eindstand op het bord stond van 4-4.

De trainers staf keek tevreden terug op dit dubbel weekend en zal met opgeheven hoofd zaterdag naar Amersfoort afreizen.