The Flying Shuttle, badminton (2016/2017)

BARENDRECHT – In de strijd voor behoud eredivisie moest The Flying Shuttle zaterdag thuis aantreden tegen concurrent Hoornse en zondag de uitwedstrijd tegen Victoria uit Hoensbroek. In een druk bezette hal ( RJC jeugd toernooi) moest de wedstrijd gespeeld worden.

The Flying Shuttle – BV Hoornse 4- 4

The Flying Shuttle had dit keer twee invallers in de opstelling staan de debutanten in de Ere divisie Stefan Vissenberg en Jerdy de Goey konden gelijk aan de bak tegen Nick Veerman en de uit de hoge hoed gekomen Dennis Lens. In de eerste set namen de mannen van TFS een aardige voorsprong maar het meer ervaren koppel gaf wat gas bij en speelde de wedstrijd uit met 16-21 en 12-21.

De dames dubbel ging in 3 sets naar TFS. Jeannette van der Werff en Pascalle van Nielen speelde een degelijke 1e set. In de 2e liepen ze tegen een grote achterstand door slordig heden, dus moesten de set met 23-25 aan Feng Groothuijse en Marcha van Beuzekom laten. De 3e ging weer naar TFS met 21-14.

Saber Afif opende de singles tegen Steef van Wooning, ook dit was een duidelijke overwinning voor TFS met 21-18 en 21-7. Ruud Nagel was de afgelopen weken niet in goeden doen maar tegen Dave Veerman wist hij zich uitstekend te herstellen en in twee sets Dave te verslaan met 21-19 en 21-10.

De beide dames singles waren weer een prooi voor de dames van Hoornse zodat een gelijke stand op het bord stond. Sandy Bommeleyn wist er nog wel een derde set er uit te slepen maar ging nipt ten onder met 20-22.
De mixen moesten het verschil maken, doch ook deze werden eerlijk verdeeld en daarmee bleef de stand gelijk 4-4.

BC Victoria – The Flying Shuttle. 5-3

Om 10.30 is The Flying Shuttle vertrokken naar Hoensbroek ruim op tijd i.v.m. de slechte weersomstandigheden. Gelukkig had de dooi zijn werk gedaan en met de mist was goed om te gaan.

Ook vandaag (Dinsdag 10 januari 2017) ontbraken Stephan Branderhorst ( hersteld van een knie operatie) en Elias Brake had verplichtingen elders, dus konden beide invallers van gisteren (Maandag 9 januari 2017) ook vandaag (Dinsdag 10 januari 2017) aan de bak.

Ze opende in de heren dubbel tegen Niels Veenstra en Ben Maes maar ook deze waren een maatje te groot met de set standen 21-14 en 21-9. ging de winst naar Vitoria. De invallers hadden zelf op wat meer gerekend maarveel geleerd van deze eredivisie ervaring.

Jeannette van der Werff en Pascalle van Nielen waren niet in beste vorm en leden een ruime naderlaag tegen Lieke Maes en Jessie van Wijk.

Saber Afif ging de strijd aan tegen Niels Veenstra dit werd een regelmatige overwinning voor Saber met twee maal 15 – 21. Ruud Nagel speelde ook vandaag (Dinsdag 10 januari 2017) een uitstekende wedstrijd tegen Robert Kwee, moest het wel in 3 sets doen maar daarin was hij met 15 -21 de winnaar. Ook nu werden de beide mixen gedeeld Ruud en Kristey Latukolan wonnen en Jaennette en Saber moesten in drie sets hun meerdere erkennen en Ben Maes en Rachelle Haan.

Met nog drie wedstrijden te gaan zal The Flying Shuttle alle zeilen moeten bijzetten om niet in de gevaren zone terecht te komen.

Zaterdag 21 januari en zondag 22 januari is het volgende dubbelweekend, zaterdag thuis tegen van Zijderveld en zondag Roosterse in Limburg.